Hepsibirarada Uygulamalar (AIO)


AutoPlay Media Studio Eklentileri (Actions and Objects Plugins)
Plugin Nedir?

Öncelikle her zamanki gibi plugin nedir sorusunu yanıtlayalım.AMS için Plugin, AMS içerisinden bulunmayan veya bulunması dahilinde bu işlemi hızlandırabilen ekstra eklentilerdir.Örneğin normal AMS komutlarıyla SQL veritabanınıza bağlantı kuramazken, bir AMS eklentisi olan MySQL Plugin ile SQL dosyanızda normal bir SQL Server da ki neredeyse tüm işlemlerini yapabilirsiniz.
AutoPlay Media Studio, için pluginler LUA adında bir programlama diliyle yazılır.Bu programlama dilinin kodlarını AMS'ye tanıtan dosyalar, varsa simge ve lua scriptinden oluşan bu bütüne biz bir AMS Plugini diyebiliriz.
AMS için kullanılan pluginler genelde Object (Nesnel) ve Action (Eylem) pluginleridir.
Kurulumsuz bir object plugin için: @AMSYolu\Plugins\Objects
Kurulumsuz bir action plugin için: @AMSYolu\Plugins\Actions   yolları kullanılır.
Zaten çoğu plugin içerisinde bulunan Readme dosyaları kurulumu nasıl yapacağınızı göstermektedir.Kurduğunuz plugin bir action plugin ise bu plugini kullanacağınız zaman Plugins (Eklentiler) bölümünden tıklayarak aktif etmeniz gerekmektedir.

Actions Plugins


Bu işlemi yaptığınızda Kod Ekle butonu altında ilgili plugini artık comboboxta görebilirsiniz.

Objects Plugins

Anlatım Kintaro tarafından yapılmıştır.Anlatımı resimlerle zenginleştirdim.
Seçtiğim AMS Pluginlerini ve örnek tasarı dosyalarını(.apz) buradan indirebilirsiniz.Birçoğunun içinde örnekleri ve nasıl kurulacağı mevcut.Yeni Pluginler buldukça ekleyeceğim.

 AutoPlay Media Studio da Menü Oluşturma ve Menüye Simge Atama

Yukarıdaki resimde de gördüğünüz gibi menü ve menüde simgeler var.Bunu yapmak için aşağıdaki adımları sırayla yapalım.
  1. Simgelerden Başlayalım.
  • Resim dosyamızı hazırlayalım
Resim Dosyasının Özellikleri; bmp uzantılı (16x simge sayısı) X16 şeklinde olmalıdır.Bu dosyayı hazırlamak için Imagine Ilist programı kullanabilirsiniz veya herhangi bir resim düzenleme yazılımında 16x16 simgeleri 16xsimgesayısı uzunluğunda yanyana sıralayarak kullanabilirsiniz.Resim arkaplanı beyaz olmalıdır.
  • AutoPlay Media Studio dan Project/Menu Bar ı tıklayın.
 Adım1-Resim
Açılan yukarıdaki pencerede 1 nolu CheckBox ı seçin ve 2 nolu Browse butonuyla hazırladığınız bmp dosyasını seçin.Menü resimleriyle işlemimiz bu kadar.Kodlama da simge sırasınada değineceğim.

2. Menümüzü Oluşturalım
  • 3 nolu CheckBox ı seçin ve alttaki Menü öğelerinin üzerine çift tıklayarak veya öğeyi seçip "Properties" butonuna tıklayarak özellikleri açalım.
 Adım2-Resim
Açılan pencereyi inceleyelim.Menu ID menü numarasıdır.Bu numara kodları yazarken işimize yarayacak.
Menü numarasını seçerken ana menüler için varsayılan olarak gelen 100,200.. vs alt menüler için ise 101,102..201,202 gibi sayılar kullanmanızı öneririm.Kod yazarken hangi menüye hangi sayıyı verdiğinizi hatırlamanızda yardımcı olur. 
Icon ID ilk adımda oluşturduğumuz bmp dosyasındaki simgelerin sırasıdır.Icon ID -1 ise simge görünmez. 0 ise bmp dosyasındaki birinci simge, 1 ise ikinci simge bu şekilde 0 dan başlayıp .... devam ediyor.
Text menü öğesinin adıdır.Menüde görünmesini istediğiniz adı yazın.
      Menüye öğe eklemek için "Add" butonunu kullanıyoruz.Öğelerin konumunu ise Adım1.Resim de gördüğünüz aşağı-yukarı sağ-sol butonlarını kullanıyoruz.Silmek için de X butonunu kullanıyoruz.Tüm ana menüleri ve alt menüleri oluşturduysak "OK" a tıklayıp menüyü oluşturuyoruz.
 Kod Yazımı                                              
Sayfa alanı içinde boş bir yere çift tıklayarak veya sağ tıklayıp "Properties"e tıklayıp sayfa özelliklerini açıyoruz.Script sekmesine tıklayıp oradan on Menu sekmesini seçiyoruz ve aşağıdaki resimdeki gibi kodları yazıyoruz.
Kodları yazı olarak anlatım sonundan alabilirsiniz. 
e_ID ikinci adımdaki Menu ID değeri dir.Resme göre 101 nolu Menu ID ye sahip öğeye tıklandığında uygulama simge durumuna gelecek.Eğer 102 olsaydı uygulamayı kapatırdı.Menı ID değeri 1.adımda belirleyeceğiniz değerdir.Hangi değeri belirlediyseniz onu kullanırsınız ve o değer seçildiğinde ne yapılması gerektiğini de kodlarla belirlersiniz. 

*Uygulamadaki Nesnelere Menü Eklemek
  1. Simge Eklemek
  • Birinci adımda anlatıldığı gibi bmp resim dosyamızı oluşturalım. Adım1-Resim de sadece resim ekleme işlemi yapıyoruz.diğerleri pasif kalsın.
     2.  Menü Oluşturma
  • Kod ekleme işlemi: Örnek olarak xButton nesnesini seçelim Nesne üzerine çift tıklayalım ve açılan özellikler penceresinden Script/on Click sekmesine aşağıdaki resimdeki kodları yazalım.
Resmin tamamını görmek için üzerine tıklayın









Kodları yazı olarak anlatım sonundan alabilirsiniz. 
Butona tıkladığımızda menü görünecektir.




*Sistem Tepsisinde Uygulama Simgesine Menü Ekleme


Sistem tepsisinde yukarıdaki gibi simgeye sağ tıkladığınızda menü göstermek için  "Project/Settings/Appearence/Taskbar dan System Tray"ı seçerek  uygulamayı görev çubuğunda göstermek yerine sistem tepsisinde başlatıyoruz .
Kod Yazımı: Aşağıdaki kodları belirtilen yerlere yazalım.
Project/Global Functions a tıklayalım.

Global Functions
Resmin tamamını görmek için üzerine tıklayın
Sayfaya çift tıklayıp Scripts/on Show sekmesini açalım.
on Show



CD/DVD Sürücüsünü Açma


--Buton On Click--
----------------------------
DrivesTB = Drive.Enumerate(); -- Sistemdeki Sürücülerin Listesini içeren tabloyu alalım.
for nIndex, DrvLetter in pairs (DrivesTB) do --Döngü AMS 8'e uygun hale getirilmiştir.AMS 7 de kullanmak için "in pairs (DrivesTB)" kısmını "in DrivesTB" yapmanız yeterli.
  if Drive.GetType(DrvLetter) == 5 then -- 5 değeri CD/DVD sürücüleri için tanımlanan numaradır.Tablodan kontrol ediyor.
    Drive.Eject(DrvLetter); --Sürücüyü fiziksel olarak açıyor.
    Application.Exit(0); --Uygulama CD/DVD den çalışıyorsa Opsiyonel olarak uygulamadan çık komutunu da ekleyebilirsiniz.
        error = Application.GetLastError();-- Hata kontrolünü de yapalım.
        if (error ~= 0) then Dialog.Message("Hata", _tblErrorMessages[error], MB_OK, MB_ICONEXCLAMATION); 
        end
  end
end
-------------------------------------

Yukarıdaki kodları butonun on Click evresine yapıştırın.butona tıkladığınızda CD/DVD sürücüsü açılacaktır.Komutların tek tek ne yaptığını yanlarına ekledim.

Anlatım Dragon® tarafından yapılmıştır.Anlatım Hakkında sorularınızı konuyu belirtip e-posta gönderebilirsiniz.

Dragon® Universal Updater


Çalışmalarınıza güncelleme bölümü eklemek isterseniz Dragon® Universal Updater uygulamamı kullanabilirsiniz.
Nasıl Kullanılır?
1-  Dragon® Universal Updater güncelleme dosyalarını Windows geçici klasörüne zip dosyası olarak indirir ve uygulama ana dizinine, zip içeriğini çıkarır. Bu yüzden Dragon® Universal Updater ana dizini ile çalışmanızın ana dizini aynı olmalıdır.
2- Güncellemeleri zip biçiminde şifresiz olarak sıkıştırın ve direk indirilebilecek bir sunucuya yükleyin.
3- Bir metin belgesi(txt) oluşturun ve bu dosyayı açıp içine;

[Update]
url=Buraya sunucuya yüklediğiniz güncelleme dosyanın indirme adresini yazın.
version=Buraya da güncel sürümü yazın.

yukarıdakileri yazın. Dosyayı ini uzantısı ile kaydedin yada sonra ini yapın. Daha sonra bu dosyayı yine direk indirilebilecekbir sunucuya yükleyin.
Not: Bu dosya Dragon® Universal Updater ana dizininde de mevcut onu kopyalayıp işlemleri kopya üzerinden yapabilirsiniz.
4- Dragon® Universal Updater ana dizinindeki Update.ini dosyasını açın.
url kısmına sunucuya yüklediğiniz ini dosyasının indirme adresini yazın.
version kısmına çalışmanızın mevcut sürümünü yazın.

Çalışması: Dragon® Universal Updater ana dizindeki Update.ini dosyasından yeni sürüm bilgilerinin mevcut olduğu ini dosyasının adresini url segmentinden alır ve indirir. indirdiği ini dosyasındaki version değeri(yeni sürüm) ile mevcut sürümün karşılaştırmasını yapar.eğer farklıysa Güncelle butonu etkinleşir. Güncelle butouna tıkladığınızda indirdiği ini dosyasındaki url kısmında bulunan güncelleme dosyasının adresini alıp indirir.İndirme sırasında bir hata oluşmaz ise indirdiği zip dosyasını çalışma ana dizinine çıkarır.Çıkarma işlemi başarılı olursa yeni sürüm değerini ana dizinde zaten mevcut olan Update.ini dosyasındaki version değerini(eski sürüm) yenisi ile değiştirir.
Bir daha ki güncellemede sadece çalışmanızın yeni güncelleme dosyasını sunucuya eklemeniz ve sunucudaki ini dosyasının içeriğini güncellemeniz yeterlidir. Dragon® Universal Updater yeni değerlere göre güncelleme yapar.

Önemli Not: Uygulamanız, güncelleme sırasında çalışmamalıdır. Çalışan dosyanın üzerine yazılamayacağından Dragon® Universal Updater güncelleme yaparken bu gereklidir. Aksi takdirde güncelleme Başarısız olur.

İndirme Adresi: Boyut: 2.85 MB | MD5: 731CDD8D7A564C008D8329F5B0274AEE

Mesenger Windows Live Facebook Twitter MySpace E-Posta