Kimsenin ceptelefonunu çaldırmasını istemesek de çalındıktan sonra yapmanız gerekenleri bilmekte fayda var
Hırsızların,kapkaççıların, dolandırıcıların ve gaspçıların hevesini kursağında bırakacakolan bir mekanizma var. Ancak birçok vatandaşın bundan haberi yok. Emniyet de, kendibirimlerini uyararak bu mekanizmadan haberdar olunmasını istedi. Herhangi bir sebeple telefonunu çaldıran birkişinin, daha karakola gidip şikayette bulunmadan önce, Telekomünikasyon Kurumu'na bağlı Bilgi ve İhbar Merkezi'ni hemen araması gerekiyor. Kısa adı BİM olan Bilgi ve İhbar Merkezi'ne ücretsiz olan 444 9 777'yi veya 0 (312)232 23 23 numaralı normal telefonu arayarak ulaşabilirsiniz. Merkez, 7 gün 24 saat esasına göre çalışıyor.
Telefonunuzçalındığında söz konusu ihbar hattını aradığınızda, ihbar ettiğiniz numaranın size ait olup olmadığını teyit etmek için bazı sorular soruluyor. Bu sorulara doğru cevap vermeniz halinde, telefonunun size ait olduğu kesinlik kazanıyor ve onay vermeniz halinde telefon, haberleşmeye kapatılıyor. Bunun için TC Kimlik Numarası, Cep telefonunun İMEİ numarası, ad ve soyadı, diğer kimlik bilgileri ve annenizin kızlık soyadını bilmeniz ve ilgiliye iletmeniz gerekiyor. Eğer henüz hiç kullanılmamış telefonlarınız, satış mağazasında iken çalındı ise, çalan kişilerin, söz konusu telefonları satmasını ya da kullanmasını engellemek için, evrakla birlikte BİM'e doğrudan müracaat etmeniz gerekiyor.İhbarda bulunabilmek için firma yetkilisinin kimlik bilgileri, firmanın vergi numarası, çalınan cihazlara ait fatura nüshaları, kolluk kuvveti tutanağıbelgelerinin bir dilekçe ekinde sunulması gerekiyor.Her iki durumda da, ihbar işleme konulur konulmaz söz konusu telefon cihazları bloke edilecek ve IMEI numarası sorgulamalarında 'çalıntı cihaz' mesajı gönderilecek.Cihazda kullanılamaz hale gelecek.
Kaynak:http://www.protestlabs.com/teknoloji
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorum yazarken düzgün bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz.
Sorularınızı ilgili konuda ya da İletişim kısmından sorunuz.