30 Ekim 2009 Cuma

Ubuntu 9.10 (Karmic Koala)



       
      Windows 7 rüzgarlarının estiği şu günlerde, Ubuntu 9.10 sürümüyle kullanıcıların karşısına çıktı. Yenilikler, Microsoft'un ufkunu açacak gibi görünüyor.
        En iyi kullanıcı dostu Linux dağıtımı olarak piyasaya sürülen Ubuntu 9.10, daha hızlı başlama, 3G desteği gibi geliştirilmiş seçeneklerle Windows 7'ye meydan okuyor.
Kullanıcıların, işletim sistemlerinde ihtiyaç duyduğu yazılımları ekleyebilmesi veya çıkartabilmesi için yeniden yapılandırılan Ubuntu Software Center, yüzlerce ücretsiz uygulamayı tek tıklama ile bilgisayarınıza kurabiliyor.
İnternetteki İşletim Sistemi
      Ubuntu One servisini de işletim sistemine dahil eden Linux dağıtımı, diğer işletim sistemlerinde olmayan bir seçeneği sunuyor.
Kullandığını bilgisayardaki önemli belgeler, ayarlar, kişi listesi, vb. dosyaları ücretsiz olarak size verilen 2 GB'lık alana yükleyerek dilediğiniz her yerden entegre edebiliyorsunuz. Dileyenler, ayda 10 dolar vererek bu alanı 50 GB'a da yükseltebiliyorlar.


Netbook Özel Sürüm
          Önemli bir diğer özellik de Ubuntu 9.10 Netbook Remix. Netbook'lar için optimize edilen bu sürüm, optik sürücüsü olmayan Netbook'lar için USB bellekten de kurulabiliyor.
İşletim sistemi içerisinde Firefox ve OpenOffice gibi yazılımların güncel sürümleri bulunuyor.

İndirmek için Tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazarken düzgün bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz.
Sorularınızı ilgili konuda ya da İletişim kısmından sorunuz.